0850 420 0 577
bilgi@kursoft.com.tr

Kursoft Fatura Ortalama Maliyetini Etkileyen Faktörler Nelerdir?

KursoftBlogKursoft Fatura Ortalama Maliyetini Etkileyen Faktörler Nelerdir?

Eki

6

Kursoft Fatura Ortalama Maliyetini Etkileyen Faktörler Nelerdir?

Kursoft ürünlerinde fatura keserken oluşan ortalama maliyeti etkileyen faktörler ekte detaylandırılmıştır.

Kursoft üzerinde fatura oluşturma esnasında satır ve fatura geneline maliyet ve buna istinaden fatura kârlılığı bilgisi karşınıza gelmektedir, kullanıcılarımızdan en fazla gelen soru ‘Bu maliyet neye göre hesaplanıyor?’ sorusudur. Bu makalemizde bu soruya cevap vermeye çalışacağız.

Bir ürünü satış yapmak için faturamıza çağırdığımızda o ürün yanına gelen maliyet bilgisi FİFO hesabına göre elimizde mevcut olan envanterin son alış fiyatı olarak gelmektedir, bu işlem aktif ürün girişi fişlerinden çekilmektedir.

Bir senaryo üzerinden gitmemiz gerekirse; A ürününü 01.01.2017 tarihinde 10 adet ve tanesi 125 TL‘ye aldık, daha sonra 10.01.2017 tarihinde yine A ürününden 15 adet ve 135 TL‘ye aldık şimdi bunları satarken fatura maliyetine nasıl eklediğini işleyelim.

A ürününü 15.01.2017 tarihinde satış yapmak için faturamıza çağırdığımızda henüz 125 TL ‘ye aldığımız ürünler elimizde olduğu için 10 adede kadar satışlarımızda adet başına maliyeti 125 TL olacaktır, 10 adet olan ürün elimizde tükendikten sonraki satışlarımızda 135 TL üzerinden maliyet raporlarına yansıyacaktır.

Bu durumda herhangi bir ürünü satarken şayet alımı yoksa maliyet sıfır olacaktır ve % 100 kâr verecektir, bazı durumlarda ise gelen faturalar işleme geç işlenebiliyor; bu durumlarda ise satış esnasında maliyet eski alış üzerinden sisteme ekliyor, bu tür durumlarda tüm alımlarınızı yaptıktan sonra stok raporları modülüne erişip herhangi bir rapora sağ tıklayıp maliyetleri güncelle demeniz yeterli olacaktır.

 

Diğer Tüm Makalelerimize ve Eğitim Videolarımıza Buradan Ulaşabilirsiniz.


Kursoft Sosyal Medya hesapları ile sizlere daha yakınız…

Aşağıdaki logolara tıklayarak bizi takip edebilirsiniz…