e-Faturam Hataya Düştü Ne Yapmalıyım ?
1.Hataya Düşen Faturanın Görüntülenmesi
Göndermiş olduğunuz fatura veya faturalarınız hataya düştü ise Faturalar Listesine ulaştığınızda hataya düşen faturalar penceresi açılmaktadır bu ekran üzerinden takip edebileceğiniz gibi,
Faturalar listesi e-dönüşüm > Hatalı Gönderimler sekmesi üzerinden hataya düşen faturaları görüntüleyebilirsiniz.
2.Hataya Düşen Faturanın Gönderilmesi
Bir fatura hataya düştü ise ilk yapmanız gereken şey Kursoft üzerinden yeniden göndermeyi tetiklemek olmalıdır. Bu işlem fatura içeriğini, numarasını ve bilgilerini değiştirmeden yeniden gönderimi tetikler.
Faturalar modülünden hataya düşen ve yeniden göndermek istediğiniz faturayı seçerek e-Dönüşüm>Yeniden Gönder butonuna basarak işleme devam edebilirsiniz.
Yine şekilde seçili fatura üzerinde sağ tuş yardımı ile Yeniden Gönder (e-fatura) tıklamanız yeterlidir.
- Yeniden gönderme işlemi sadece bazı hata kodlarında çalışır, yeniden göndermeye çalıştığınızda ilgili fatura bu işleme uygun değilse izin vermeyecektir.
- Yeniden gönderme sonrası fatura statüsü değişir ve kısa bir süre sonra fatura durumunu kontrol etmeniz önerilir.
- Yeniden tetiklemeye uygun olmayan faturaları iptal ederek tekrar göndermeniz önerilir.
- Yeniden gönderme sonrası tekrar hataya düşen faturayı iptal ederek tekrar göndermeniz önerilir.
3.Faturaların Durum Kontrollerinin Sağlanması
Göndermiş olduğunuz faturaların durumları belirli periyotlarla değişmektedir bir faturanın durumunu kontrol etmek için.
Durum kontrolü yapacağınız Fatura veya Faturaları işaretleyerek e-Dönüşüm sekmesi üzerinden Durum Kontrol Et’ bölümünü kullanmanız yeterlidir. Bu işlem sonrasın GİB sistemlerinden gelen cevap fatura durumunda görünmektedir.