BlogFatura & İrsaliye ModülüPersonel / Kullanıcı Modülü

Fatura Raporlarında “Müşteri Temsilcisi Olarak Süz” Özelliği

İşlemleri personel yerine bağlı cari kartın müşteri temsilcisine göre süzme

Kursoft v5.4.0.3 versiyonu ile gelecek özellik sayesinde fatura, alım, karlılık, irsaliye dökümü vb.. raporlarda personel yerine Müşteri temsilcisini kullanabilirsiniz.

Bu özellikten kısaca bahsetmek gerekirse bir personelin satış türü raporunu alırken size gelen değer o personelin yaptığı işlemler olacaktır ancak “Müşteri Temsilcisi Olarak Süz” seçeneği işaretlenirse satış yapılan belgeyi kim oluşturursa oluşturursun belgeye bağlı cari karta tanımlanan Müşteri Temsilcisi‘nin işlemleri gelecektir.

Bir senaryo üzerinden örnek verelim

KURSOFT YAZILIM LTDİ ŞTİ. Firmasına 15.000 TL’lik bir satışı Ahmet personeli yaptı ancak KURSOFT YAZILIM LTD.ŞTİ firmasının müşteri temsilcisi Mehmet personelidir raporda “Müşteri Temsilcisi Olarak Süz” alanı işaretli ise bu satış Mehmet personeli raporunda görünecektir ancak “Müşteri Temsilcisi Olarak Süz” kapalı ise Ahmet personeli raporunda görünecektir.

Burada gidilmesi istenen sonuç Ahmet personelinin müşteri temsilcisi olarak atandığı carilere yapılan satışların kimin yaptığına gözetmeksizin getirilmesidir bu sayede personelin işletmenize kattığı müşterilerin gerek satış gerek sevkiyat gerekse karlılık anlamında katkısını ölçebilmenizdir.

Müşteri Temsilcisi Olarak Süz filtresi örnek görseli

Fatura Raporlarında "Müşteri Temsilcisi Olarak Süz" Özelliği - Kursoft Yazılım

Bir cari karta müşteri temsilcisi bağlama

Bir karta karta müşteri temsilcisi bağlamak için cari listesinde ilgili cari karta sağ tıklayarak İncele/Değiştir alanına erişinin bu alandan Tanımlamalar / Özel Alanlar sekmesine giderek Temsilci alanından ilgili atamayı yapın.

Fatura Raporlarında "Müşteri Temsilcisi Olarak Süz" Özelliği - Kursoft Yazılım

  1. Cari kartı oluşturan personel oluşturduğu cari karta otomatik olarak müşteri temsilcisi olarak atanır bu alanı sadece adminler değiştirebilir.
  2. Döküman örneklerinde satış örneği verilmektedir ancak bu filtre Alım-Satım raporlarının tümünde devreye girmektedir.
  3. Personel alanı “Tüm Personeller” ise “Müşteri Temsilcisi Olarak Süz” alanının seçilmesi raporları değiştirmeyecektir.
  4. Personel raporları alanında yer alan “Personel Satış Analizi” alanında “Müşteri Temsilcisi Olarak Süz” alanı seçili ise işlemler, müşteri temsilcisine göre gruplanacaktır bu raporda personel seçimi yapmadan da bu özellik kullanılabilir.

 

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu