e-Fatura & e-Arşiv & e-İrsaliye

Gönderilen Faturanın Hataya Düşmesi

Gönderilen e-Fatura belgeler için bazı durumlardan GİB bazı durumlarda ise alıcıdan hata dönebilir, bu hataların birçok nedeni olmakla birlikte her hata kendisine özgü bir hata koduyla döner ve her hata kodunun kendisine özel bir işlemi vardır, hata kodlarında yeniden gönderme, işlemin sonlanmasını bekleme ve gönderimi yeniden tetikleme gibi 3 evre vardır be bu evrelerden hangisini seçeceğimize dönen hata kodu karar verir.

1- YENİDEN GÖNDERMEYİ TETİKLEMEYİ DENEYİN.

Bir fatura hataya düştü ise ilk yapmanız gereken şey Kursoft üzerinden yeniden göndermeyi tetiklemek olmalıdır. Bu işlem fatura içeriğini, numarasını ve bilgilerini değiştirmeden yeniden gönderimi tetikler.

Faturalar modülünden yeniden göndermek istediğiniz faturayı seçerek e-Dönüşüm>Yeniden Gönder butonuna basın.

Gönderilen Faturanın Hataya Düşmesi - Kursoft Yazılım

 

      • Yeniden gönderme işlemi sadece bazı hata kodlarında çalışır, yeniden göndermeye çalıştığınızda ilgili fatura bu işleme uygun değilse izin vermeyecektir.
      • Yeniden gönderme sonrası fatura statüsü değişir ve kısa bir süre sonra fatura durumunu kontrol etmeniz önerilir.
      • Yeniden tetiklemeye uygun olmayan faturaları iptal ederek tekrar göndermeniz önerilir.
      • Yeniden gönderme sonrası tekrar hataya düşen faturayı iptal ederek tekrar göndermeniz önerilir.

Öncelikle hataya düşen bir faturanın hata koduna nasıl ulaşacağımız bilgisini vererek başlayalım.

1-) https://cloud.fitbulut.com portala giriş yaparak Gönderilen faturalar alanından hata alınan faturayı işaretleyerek hemen sol üstte bulunan Detay butonuna basın.

Gönderilen Faturanın Hataya Düşmesi - Kursoft Yazılım


2-) Açılan alanın sağ altında bulunan ZARF ETTN‘ye tıklayarak zarf geçmişine ulaşın

Gönderilen Faturanın Hataya Düşmesi - Kursoft Yazılım

3-) Bu alanda Durum Kodu bölümünde dönen hatanın kodu ve açıklaması görünecektir.

Gönderilen Faturanın Hataya Düşmesi - Kursoft Yazılım

 

Çıkan hata konusunda yapılacak işlemlere ise bu bağlantıda ( https://blog.kursoft.com.tr/gib-e-fatura-hata-kodlari/ ) yer alan GİB hata kodları sayfasından ulaşabilirsiniz. Açılan sayfada her hata kodu için yapılması gereken işlemler yer almaktadır.


Soru; Hata alan faturayı yeniden gönderdiğimde cari karta iki kez işleyecek bu durumda ne yapmalıyım?
Cevap; Şayet Hata alınan faturanın yeniden gönderilmesi gerekiyorsa oluşturmuş olduğunuz faturayı göndermeden önce veya sonra hata alınan faturayı Faturalar modülünden sağ tıklayarak iptal edebilirsiniz, iptal işlemi sadece Kursoft tarafında olacak ve cariden düşecektir, hata alınan bir fatura geçersiz bir fatura olup mali değeri yoktur.

Soru; Faturanın hata aldığını nasıl bileceğiz?
Cevap; Makalemizin başında belirttiğimiz gibi https://cloud.fitbulut.com üzerinden fatura durumlarını kontrol edebileceğiniz gibi Kursoft e-dönüşüm modülünden de hata alan faturaları listeyebilirsiniz.

Gönderilen Faturanın Hataya Düşmesi - Kursoft Yazılım

 

Gönderilen Faturanın Hataya Düşmesi - Kursoft Yazılım

Gönderilen Faturanın Hataya Düşmesi - Kursoft Yazılım

 

Hata detayını görmenin 2. yolu

a-) Faturalar modülüne giderek ilgili faturaya sağ tıklayıp “Belge Logları” alanına erişin.

Gönderilen Faturanın Hataya Düşmesi - Kursoft Yazılım

 

Gönderilen Faturanın Hataya Düşmesi - Kursoft Yazılım

 

Bu konu dışında sorularınızı destek@kursoft.com.tr adresine iletebilirsiniz.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu