e-Fatura & e-Arşiv & e-İrsaliye

Mersis Numarası Nedir, Ne İşe Yarar ?

e-Arşiv Faturada Mersis No Gösterilmesi Nasıl Yapılır.

Mersis Numarası Nedir, Ne İşe Yarar?

Ülkemizde e-dönüşüm sürecinin en önemli projelerinden biri olan Merkezi Sicil Kayıt Sistemi yani kısa adıyla MERSİS, ticaret yapmakta olan tüzel kişilerin bütün kayıtlarının tek bir yerde toplanması için kullandıkları bir sistemdir. Bu sistem Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile TOBB tarafından oluşturulmuş ve her iki kurumada ortak veri tabanı sağlayarak bilgi sunmalarını sağlar.

MERSİS NO 16 haneli numaralardan oluşur. Şahıs şirketleri ya da işletmelerinde ise kurucu şahsın TC kimlik numarası ile başlar. Limited şirketler ve Anonim şirketlerin MERSİS numaraları 0(sıfır) ile başlamaktadır.

MERSİS kullanılarak dijital ortamda; kuruluş işlemleri (ticari işletmeler, limitet şirket, anonim şirket, kolektif şirket, komandit şirket, kooperatif, şube), birleşme, bölünme, tür değişikliği, adres, sermaye, yetkili değişiklikleri, pay devirleri vb. sözleşme değişikliği işlemleri, ticari işletme devri, tasfiye, terkin, ihya, merkez nakli, iflas işlemleri, internet sitesi tescili, ad-soyad değişikliği, konkordato işlemleri gibi birçok işlem gerçekleştirilebilir.

e-Arşiv Faturada Mersis Numarasının Gösterilmesi

Göndermiş olduğunuz e- Arşiv Fatura ve e-İrsaliye üzerinde Mersis numarası gösterilmesi için yapmanız gereken tek işlem KRS Üzerinde bulunan firma bilgileri bölümünde Mersis numarasının yazılı olması yeterlidir.

KRS Üst Menü > Yönetici Menüsü > Yazılım Ayarları > Genel Ayarlar > Firma Bilgileri bölümündeki Mersis Numarası bölümünde yazılı olan numaralar e-Belgelerde görüntülenmektedir.

Mersis Numarası Nedir, Ne İşe Yarar ? - Kursoft Yazılım

Mersis No alanı boş ise Mersis Numaranızı yazıp Kaydet butonuna basarak yazmış olduğunuz numaranın görüntülenmesini sağlayabilirsiniz.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu